Min bror har varit med i en seriekrock

Åh, måste bara skriva av mig lite. Alldeles nyss fick jag veta att Pontus hade vart med i en seriekrock på kungsängsleden.. Han hade dock änglavakt och har "endast" lite smärtor i nacken, förmodligen whiplars. Han hade stått helt still i en kö framför ett trafikljus (efter bron mot boländerna, på kungsängsleden) och var som nr 2 i ledet. Han hade ca 3 bilar bakom sig då ännu en bil tydligen hade kommit i hög fart och kört rätt in i kön!! Så det blev en rejäl seriekrock och Pontus hade sån otrolig tur som stod så pass långt fram, för de längre bak fick ju såklart en ännu värre smäll. Flera av de var allvarligt skadade  =( Detta lär det stå om i tidningen imorgon då det är fullt ambulans- och polispådrag där fortfarande i skrivandets stund och förhoppningsvis står det något om den orsakande faktorn också, alltså föraren som startade krocken! Det värsta är ju om denne var drog- alt. alkoholpåverkad!! Jag tror att om man visste hur många förare som finns ute i trafiken om dagarna som är påverkade så skulle man nog knappt våga visa sig utanför dörren...

Så nu sitter jag här och ber för att Pontus inte ska få några men av olyckan, speciellt med tanke på att han är pilot! Även en stor tanke till övriga skadade och hoppas på att de klarar sig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0