Olägligt strömavbrott...

Mitt på dagen så for jag, Sandra och Emme till IKEA och handlade lite småsaker. Sandra fick bl.a. med sig en gigantisk orchidé med sig hem... Jag nöjde mig med ett nytt sett påslakan och doftljus till make overn av badrummet.

Senare åkte jag till UPK för att ha mina lektioner. Taskigt väder ute, så inget svårt att bestämma om man skulle ha den ute eller inne... Hade bara 3(!) elever i min P3:a idag (de är 6 st annars...) och de hade hoppning. rullade på jättebra tills kl 16.15 då det var en kvart kvar av lektionen, då det sa *smack* så släcktes hela ridhuset och stallet ner... Strömavbrott.... Kolmörkt i ridhuset så jag fick gå och öppna kortsidedörren så vi fick inte lite ljus iaf. Vi har ju några lysrör i ridhuset som extra då det blir strömavbrott, men man ser ändå inte tillräckligt. De fick jobba lite på spåret sista minutrarna istället för att hoppa klart, men eftersom de var så få så hade de hunnit hoppa en del ändå.

Sedan till nästa grupp däremot, min P6:a, så kunde vi såklart inte vara inne eftersom vi inte såg något. Så vi fick flytta hoppningen till nästa gång som är sista gången för terminen och vackert bege oss ut i ösregnet till dressyrbanan som jag fick korta av. Hann dock springa och hämta min dunväst som jag tog på mig under min jacka. Det blev en väldigt blöt lektion, och inte då på det mer roliga alkoholiserade viset om man säger så... Både elever, hästar och jag då huttrade runt på dressyrbanan i blasket på marken. Till slut fick vi återvända till stallet och värmen, helt dyngsura! Så det är rätt skönt att sitta här i värmen och skriva just nu =)

En till uppdatering kommer senare ikväll, bla om min tävling på lördag.

Tills då: simma lugnt i vattenpölarna!
Emilie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0