Tävlingsrapport :)

Nu äntligen kan jag rapportera från lördagens dressyrtävling med Kalle! Jag har haft fullt upp med att fixa iordning min nya hårddisk som rymmer ca 400 GB, yes!

Nåväl, det gick fort att ta sig till Frösåker, bra skyltat var det också, ett + i kanten såklart! Knott var det fullt av vid parkeringsängen, vilken tur att jag tog med mitt flug/svettäcke (det tyckte Kalle också)! Första klassen (LC:1) så red jag fram ca 20-30 min, varav mkt av den tiden till skritt. Om man rider och jobbar med Kalle för mycket på framridningen så är risken väldigt stor att han blir trött och kinkig, och vill då inte sammarbeta med mig, så det blev alldeles lagom med framridning :)
Han kändes jättefin på banan, lugn och avslappnad utan att vara loj. Jag var supernöjd med både honom och ritten, och sen även med poängen som kom. Vi red ihop 66% och gick upp i ledningen. Den ledningen höll hela vägen ut så jag och min lilla ridskolehäst vann över 23 andra hästar :) Känns alltid extra kul att komma och få bra poäng med en ridskolehäst ute på dressyrbanorna, då det blir ett bevis för andra att dem också faktiskt kan prestera! Här är lite bilder från framridningsklassen:


En halt under framridningen


Kalle och jag tar emot vårt förstapris, 66%


Kalle och jag efter prisutdelningen


Sötaste Kalle!


Sedan var det några timmars väntan (kortare än vad jag trodde från början, Anette är snabb att döma!) och lunch till duktig häst och till ryttaren :) Popp så börjar det att regna efter några få starter i LB:n.. Det gick an när man satt under tak som publik, blötare blev det då man skulle lasta ur och börja rida fram. På med ridtäcket så att han inte skulle bli blöt och kall. Denna gång ännu kortare framridning då risken är väldigt stor att han blir less på att dressyra då det regnar :) Sånt där vatten som droppar ner från himlen är inte riktigt Kalles grej om man säger så ;) Men inte kan jag klandra honom, vem gillar att bli blöt? Nåväl, vi genomförde programmet så gott vi kunde. Kalle ville helst bara göra halt varje sekund och ställa sig med rumpan mot regnet, vilket ledde till att min sits och öv inverkan fick verka ännu mer för att få fram honom till ett bra arbete. Själv tyckte jag programmet kändes lite orytmiskt, men ändå helt ok. Mina klubbkompisar + Malin (som var hästskötare idag) kom och sa att det såg jättefint ut, så det skulle bli spännande med poängen. Och tydligen så var det mycket bättre utåt än vad det kändes för trots 2 omslag i galopplängingarna fick Kalle coh jag hela 64%! Den siffran räckte till en jättefin 4.eplats bland 48 startande, så ni kan ju gissa om jag var nöjd?! Men det som blev ÄNNU roligare var att ALLA i laget red väldigt bra program, hela 3 ryttare på 64% och en på 60%, så UPK (vi) vann stort över tvåan och trean!  Så seger i första omgången av Division III, hästdressyr zon norr Uppland. Gissa om vi var nöjda? Så regnet liksom kvittade helt plötsligt, eftersom en stor seger täcker allt!!

Så jag, Malin och Kalle rullade  hem med följande: 2 blågula rosetter, 1 röd rosett, 1 plakett, 2 blombuketter, 1 paket och 4 st mysiga fårnosludd!

Så det var blev en lång, blöt men framförallt lyckad tävlingsdag i lördags som jag kommer kunna leva på ett tag :)

Laddar upp lite bilder från lagklassen också:


Hela UPK:s div3-lag!
Fr. v: Emilie Wass-Kalle E, Sara Wångmar-Goliath, Louise Dratos-Maras Matjo,
lagledare Eva-Britt Widenberg & Emmy Örn-Lucky Flower


Kalle och jag på lagprisutd. + den ind. 4:eplac.rosetten :)


Efter dagens klasser:
1:a av 24st LC:1 66%
4:a av 48st LB:1 64%
Vinst med laget av 7 lag

Nu ska jag börja med att redigera filmen, återkommer när den är klar!

Tjing!

P.S Idag tränade jag Sorbits i dressyr för första gången på mkt länge, och det var såå kul! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0