Nya hemsidan...

...är jag jättenöjd med! Jag kommer ha den tills jag hittar någon med en ännu bättre domän. Men nu heter den iaf www.freewebs.com/wassphoto

Igår tränade jag för Uffe på Sorbits. Oj vad han behövde det arbetet kan jag säga! Nu kommer han vara smidig som en ballerina igen :D Vi red alla möjliga övningar, först hitta takten innanför spåret och släppa fram ena bogen, sedan var det diagonalsluta-->öppna i trappsteg, galoppslutor längs långsidan, halva galoppserpentinger med en halv galoppiruett vid medellinjen så att man alrig bytte galopp :) Oj vad han var fin på slutet! Lite pinsamt var det att komma in först eftersom han kommit in från hagen 20 min tidigare och hade ett heltäckande lerpansar på sig! Som tur var så hade det torkat så bara fram med ryktskrapan. Jag kan säga att jag kände mig färdig för dagen efter den rykten! Men vad ska man göra om man har en häst som har en stor passion för att rulla sig i den värsta leran, samtidigt som dess färg i pälsen är vit!? Sorbits är ju uppväxt på Gotland på en lösdrift med en stor flock bestående av släktingar. Det enda dem gjorde om dagarna var att äta och rulla sig i lera + rödbetor, så många av hästarna där var ofta röda i pälsen :)

Idag är det träff av Storebror som gäller :) Är så underbart att han åter bor i Uppsala!! För dem som inte känner till det så är Pontus pilot, trafikpilot. Han har jobbat som det sen han var 21 år, nu är han 23. Först arbetade han åt Ryanair, men är nu ganska nyanställd på TUIfly, ett norskt bolag tror jag med anknytning till Fritidsresor :) Han håller på att gå en utbildning för en ny flygplanstyp. Så inte nog med att de måste lära sig allt under den första och största pilotutbildningen, när det blir en ny flygplanstyp, som nu när han uppgraderar från Ryan till TUI, så måste han lära sig speciellt för just den flygplanstypen. Det är mycket med det där, tur att Pontus har full koll iallfall, det är ju det som är viktigast :) Ska leta fram någon bra bild att lägga in här på honom.

Ha dä gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0