Åter en välförtjänt helg står för dörren+fotojobb söndag!

Jag har precis kommit hem från UPK efter dagens lektioner och för mig är det nu helg. Denna vecka har gått väldigt fort känns det som och det är väldigt skönt när sådant inträffar! Man ska ju ha mål för allting man gör, så när jag står där tidigt på måndagmorgonen för att bege sig mig till mattepluggandet så har jag ett mål: helgen! Det målet delar jag säkert med många andra och jag tror att man klarar av veckans alla svårigheter och motgångar bättre om man har sitt mål i huvudet. Nu är man ju inte alltid så ledig under helgerna, inte jag iallafall, men det är ändå två dagar som man oftast kan göra det man själv vill på. Man slipper de dagliga plikterna som finns under veckans vardagar och man kan bestämma och fokusera på sig själv mer istället. Därför gillar jag helgern iallfall!

Igår var det torsdag och min långdag under veckan, då jag pluggar/jobbar/tränar mellan kl 8 på morgonen till kl 21.30 på kvällen. Så därför skriver jag in gårdagens "rapport" i detta inlägg istället då jag var väldigt trött igår när jag kom hem :)
Jag red Monark på hopplektionen igår. Vi var bara 3 (!) st och vi hoppade i duggregnet och blåsten ute på hoppbanan. "Det är fortfarande sommar, då ska man rida utomhus", så vill man tänka iallafall. Nåväl, vi hoppade lite kontrollövn. som studs, linjer mm. Monarken kändes jättefin, lite stel i högersidan men annars fin! Vi var blöta och fina när vi kom in sedan :)

På söndag har vi på UPK en lokal dressyrtävling för ponnier i klasserna LB:0 och LB:1. Nu är det klart att jag ska fotografera hela den dagen, båda klasserna. Och på vädret säger de att det ska bli växlande monlighet med solglimtar och helt ok i värmeskalan. Låt oss hoppas på detta så det blir fina soliga bilder! Så rid fint alla tävlande på söndag så får ni se bilderna några dagar efteråt. Jag lovar som vanligt att arbeta med bilderna så fort jag bara kan :)!

Övrigt så väntar jag på att Sorbits ska bli ordentligt undersökt, vet.ska kanske komma i helgen, då han visat upp en hel del stelhet. Förhoppningsvis är det inget att oroa sig över, men det är alltid bäst att kolla upp en extra gång för säkerhets skull! Laddar upp en bild nedan från vår senaste dressyrtävling där vi kom 3:a i LB:2 med 67% :)



Ha det bra alla! Tjao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0